DOD 2025

Publikované: 25. marca 2025

DOD 2025

Naša škola otvorila brány a pozvala návštevníkov do sveta, kde sa učenie stretáva s tvorivosťou, a pripravila pestrú paletu aktivít, ktoré všetkým umožnili nahliadnuť do každodenného života našich žiakov.
Prváci skúmali živú a neživú prírodu mikroskopom, vytvorili si pojmovú mapu pomocou súradníc a ľudské výtvory-mosty pre blue boot.
Tretiaci si dnešný deň užili so siedmimi kozliatkami tak trochu inak. Vymýšľali novú rozprávku s využitím vybraných slov, čítali a dramatizovali ju aj v angličtine a rómskom jazyku, počítali v eurách a overovali si, či vedia čítať s porozumením.
Na hodinách výtvarnej výchovy sa žiaci 7., 8. a 9. ročníka pustili do tvorby diel, ktoré ako by vyžarovali energiu jari. V piatich tímoch žiaci vytvárali koláže, ktoré mali zachytiť príchod tohto ročného obdobia a to všetko z recyklovaných materiálov. Z kúska starého papiera sa rodili pestrofarebné kvety, rozvíjajúce sa púčiky a veselé motýle, ktoré akoby chceli ožiť. Každý tím mal svoju víziu, ktorá sa pretavila do originálneho diela, ktoré skutočne odrážalo ducha jari – obnovy, znovuzrodenia a kreativity.
Hodiny biológie a chémie, pri príležitosti Dňa vody, boli zamerané na našu nenahraditeľnú tekutinu, ktorá je základom života. Na hodine biológie sa žiaci piateho ročníka zamerali na tému Pitný režim v rámci projektu Viem, čo zjem. Hovorili sme o dôležitosti pravidelného pitia a o tom, ako dehydratácia ovplyvňuje naše telo. Žiaci sa dozvedeli, že naše orgány obsahujú rôzne percentá vody – napríklad mozog a svaly až 75%, krv 83% a kosti 22%. Diskutovali sme aj o tom, ktoré tekutiny sú pre naše telo prospešné, ako voda a bylinné čaje, a ktoré by sme mali konzumovať s mierou, ako sladené nápoje a kofeínové limonády. Na záver sme si uvedomili, aký dôležitý je vyvážený pitný režim pre naše zdravie a pohodu.
V rámci hodín chémie s žiaci siedmeho a ôsmeho ročníka venovali aktuálnej téme – kyslé dažde. Objavovali, ako tieto dažde vznikajú, aké chemické procesy za nimi stoja a aký negatívny vplyv môžu mať na vodné ekosystémy. Pre lepšie pochopenie tejto problematiky,  pracovali s modelovou vzorkou vody, ktorá stimulovala znečistenie rieky kyslým dažďom, Pomocou metód, ako sú filtrácia a usadzovanie, sa pokúsili kyslú látku odstrániť. Svojimi pokusmi však zistili, že tieto metódy nestačia, čo názorne ukázalo, prečo je tak dôležité znečisťovaniu vody predchádzať.
Deň otvorených dverí na našej škole bol krásnou príležitosťou na zdieľanie našich zážitkov, ukázanie našich schopností a prepojenie všetkých, ktorí tvoria jedinečnú atmosféru našej školy.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email